loading...
آموزش و سوالات مسائل جنسی و زناشویی |آموزش روابط دانستنیهای زناشویی
babak بازدید : 152 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

هشدار در مورد بیماری زگیل تناسلی
زگیل ناحیه تناسلی یكی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در جهان است كه به ویروس عامل آن HPV می‌گویند. تحقیقات نشان می‌دهد حداقل 50 درصد افرادی که روابط نامشروع دارند به زگیل‌های تناسلی مبتلا می‌شوند.


دکتر  صفری‌نژاد، استاد دانشگاه و جراح و متخصص بیماری‌های کلیه معتقد است در حال حاضر این بیماری مانند سوزاك چنان شایع است كه بسیاری از افراد جامعه را درگیر كرده و باید در این زمینه اطلاعات كافی به زوج‌ها داده شود تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود.


زگیل‌تناسلی چقدر شیوع دارد؟
این بیماری، بیماری نسبتا شایعی است که در ابتدا لازم است درباره آن توضیحاتی مقدماتی ارائه شود. نام دیگر زگیل‌های تناسلی، زگیل‌های آمیزشی است. این زگیل‌ها به‌صورت ضایعات گوشتی خاکستری‌رنگ در ناحیه دستگاه تناسلی مردان و زنان دیده می‌شوند و شایع‌ترین بیماری ویروسی‌ای هستند که از راه تماس جنسی منتقل می‌شود. در دنیا حدود 27 درصد افراد فعال از نظر جنسی به این ویروس آلوده هستند. این زگیل‌ها نواحی مرطوب دستگاه تناسلی را گرفتار می‌كند و در بسیاری از موارد آنقدر کوچک هستند که ممکن است با چشم غیرمسلح دیده نشوند.


عامل ابتلا به این بیماری چیست؟
عامل ایجاد آن نوعی ویروس به نام «ویروس پاپیلوم انسانی» (HPV) است كه از طریق تماس مستقیم پوست به پوست منتقل می‌شود. زگیل‌های تناسلی به‌شدت مسری هستند و فقط در یک رابطه زناشویی، احتمال انتقال بیماری از همسر مبتلا، حدود 60 درصد است. یعنی اگر هر قسمتی از پوست و مخاط (مثل مخاط دهان) با ناحیه تناسلی فرد آلوده به «ویروس پاپیلوم انسانی» تماس پیدا کند، امكان ابتلا به آن بسیار زیاد خواهد بود.


ویروس پاپیلوم انسانی بیش از 100 نوع مختلف دارد. نوع 6 و 11 آن، علت ابتلا به 90 درصد موارد زگیل‌های تناسلی است. البته در تمام افراد آلوده به «ویروس پاپیلوم انسانی» باوجود آلوده‌بودن ناحیه تناسلی به ویروس، ضایعات زگیلی دیده نمی‌شود و آلودگی آنها مخفی است. درحقیقت 5-1 درصد افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی هستند، با اینكه زگیل‌هایشان قابل‌ مشاهده نیست اما ناقل عفونت هستند.


سایر انواع «ویروس پاپیلوم انسانی» می‌توانند باعث ایجاد سرطان گردن رحم در زنان شوند. سردسته آنها ویروس پاپیلوم انسانی نوع 16 است که از نوع بسیار پرخطر است. باید توجه داشت زگیل معمولی پوست با زگیل‌های ناحیه تناسلی تفاوت دارد و علت آن نوع دیگری از ویروس پاپیلوم انسانی است. بعضی از انواع ویروس پاپیلوم انسانی در ایجاد سرطان‌های فرج، سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی دخیل هستند.


عوامل خطرسازی كه احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، چیست؟
داشتن رابطه جنسی با افراد متعدد، ابتلا به یک بیماری مقاربتی دیگر مثل سوزاک،‌ رابطه جنسی با فردی که از سابقه وی اطلاع درستی ندارید، شروع برقراری روابط جنسی از سنین پایین.


نشانه‌های ابتلا به زگیل‌های تناسلی چیست؟
علایم آن معمولا به صورت تجمع خوشه‌ای زگیل‌هاست. این تجمع خوشه‌ای، از چند عدد تا گرفتاری وسیع تمام ناحیه تناسلی و مقعد متفاوت است. در زنان علاوه بر قسمت خارجی دستگاه تناسلی، زگیل‌ها داخل و خارج واژن، گردن‌رحم و اطراف مقعد نیز دیده می‌شوند. در صورتی كه در خانمی زگیل قابل مشاهده در قسمت خارجی دستگاه تناسلی وجود داشته باشد، باید از نظر وجود ضایعات زگیلی داخل واژن، گردن رحم و سایر نقاط مجاور دستگاه تناسلی بررسی شود.

 

بسیاری از زگیل‌های داخل واژن بدون علامت هستند و گاهی تنها علامت آن خونریزی به دنبال رابطه زناشویی است. زگیل‌ها به‌خودی خود، علایمی ندارند ولی به دلیل موقعیت خاص، باعث ایجاد خارش و سوزش می‌شوند. وجود آنها در محل خروج ادرار ممکن است باعث مسدودشدن راه خروج ادرار و بیمار به احتباس ادراری مبتلا شود. ضربه به این ناحیه باعث خونریزی می‌شود.


میزان شیوع زگیل تناسلی در زنان بیشتر است یا مردان؟
میزان شیوع زگیل‌های تناسلی در زنان به همان اندازه مردان است، ولی علایم در زنان کمتر است. در مردان معمولا زگیل‌ها در نوک آلت تناسلی دیده می‌شوند ولی در تنه آلت تناسلی، روی کیسه بیضه و اطراف و داخل مقعد هم می‌توان آنها را یافت.


اندازه و شكل زگیل‌ به چه صورت است؟
اندازه زگیل‌ها، از یک میلی‌متر تا یک سانتی‌متر متفاوت است. گاهی چند زگیل به هم می‌پیوندند و ظاهری شبیه گل‌کلم پیدا می‌کنند. اگر ترشحات ناحیه تناسلی فردی که ... ادامه مطلب را بخوانيد ...

babak بازدید : 536 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

لذت بخش ترین بخش های بدن مرد و زن در روابط جنسی

معمولا سوالات زیادی در رابطه جنسی برای زوجین پیش میاد درست جواب دادن به این سوالات خیلی مهمه چرا که نداستن اصول درست روابط جنسی میتونه مشکلات زیادی رو ایجاد کنه در ادامه داشتن یه رابطه زناشویی خوب رو توضیح دادیم میتونید استفاده کنید. ذت بخش ترین قسمت های بدن زن و مرد در روابط جنسی قسمتهایی از بدن است که لمس آنها نقش مهمی در رابطه جنسی همسر شما و لذت بیشتر دارد. در بیشتر مردها و زنها توجه همسر به قسمتهای دیگری از بدن غیر از اندام های جنسی موجب بوجود آمدن لذت و میل جنسی و بهبود رابطه جنسی میشود.

تحریک خوب و مناسب این نقاط میتواند لذت رابطه جنسی را چند برابر کند. باید توجه داشت که مناطق لذت بخش بدن در افراد متفاوت است و شما باید بتدریج مناطق حساس بدن خود و همسرتان را کشف کنید.

صحبت کردن راجع به تمایلات جنسی در دوران عقد میتواند به این شناخت زوجین از یکدیگر کمک کند. صحبت کردن راجع به تمایلات جنسی در دوران عقد میتواند به این شناخت زوجین از یکدیگر کمک کند.

خانم هایی که بر این باورند که تنها نقطه تحریک آمیز بدن مرد اندام جنسی اوست هرگز زحمت جستجو برای یافتن مناطق حساس دیگر را به خود نداده اند. اگر شما به بدن همسرتان بیشتر توجه کنید قسمتهایی را کشف خواهید نمود که به کمک آنها خیلی سریع و راحت میتوانید همسرتان را تحریک کنید.

توجه داشته باشید در فرآیند رابطه جنسی دو کنترل کننده روان و جسم

babak بازدید : 184 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

10 عاملی که سبب ناتوانی جنسی مردان می گردد
76 درصد از زوجین معمولا در روابط خود با مشكلاتی روبه‌رو هستند. در صورتی كه میل جنسی شما كاهش یافته یا احساس رضایت ندارید به این 10 توصیه عمل كنید…

 

1. رابطه جنسی مرتبی داشته باشید
هر چه رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، ناتوانی جنسی كمتر به سراغ شما می‌آید چون عروق و اعصاب دخیل در انزال قوی‌تر می‌شوند. نتایج تحقیقاتی كه در فنلاند روی 989 مرد 55 تا 75 ساله انجام شد، نشان داد برقراری كمتر از یك بار رابطه جنسی در هفته احتمال ناتوانی جنسی را 2 برابر می‌كند. برای پیشگیری از این موضوع، لازم .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 1,152
  • بازدید کلی : 17,934
  • کدهای اختصاصی
    <--! code --> <--! code -->